دانستنيهای آرايشی و پيرايشی
به نام خداوند مهر آفرین
سال 14094 اهورایی، 7037 میترایی، 3753 زرتشتی، 2573 کوروشی (شاهنشاهی) و 1394 خورشیدی

بنام خدا

 

 

لوسیون محافظت کننده ی آویشن مخصوص پوستهای حساس!

 

لوسیون محافظت کننده ی آویشن


 مواد لازم:
 برگ آویشن ۲۰ گرم
 روغن زیتون ۳۰ میلی‌لیتر
 روغن آووکادو ۲۰ میلی‌لیتر
 اوسرین ۱۰۰ گرم

 طرز تهیه:
 آویشن را در ظرفی شیشه‌ای ریخته و روغن زیتون را به آن اضافه کنید. بگذارید سه روز بماند. سپس آن را از صافی ریز عبور داده و باقیمانده برگ‌ها را خوب فشار دهید تا عصاره آن‌ها خارج شود. این محلول را با روغن آووکادو مخلوط کرده و سپس اوسرین را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.
 آویشن آرام‌‌بخش است و عطر ملایم و مطبوع آن به پوست حساس آرامش می‌دهد. روغن‌های دیگر موجود در آویشن مثل تیمول باعث تغذیه و حفاظت پوست می‌شود.
 

 

کرم پودرهایی که حساسیت پوستی می دهند!!

 

 کرم پودرهایی که حساسیت پوستی

 

 خیلی از خانم ها از کرم پودر و پن کیک برای آرایش استفاده می کنند و نمی دانند که این مواد آرایشی می توانند در صورت استفاده نادرست به پوست آسیب برسانند...

  عطرها و افزودنی های معطر موجود در فرآورده های آرایشی شایع ترین عامل بروز حساسیت هستند خیلی از خانم ها از کرم پودر و پن کیک برای آرایش استفاده می کنند و نمی دانند که این مواد آرایشی می توانند در صورت استفاده نادرست به پوست آسیب برسانند. در بازار ایران انواع مارک های متفاوتی از کرم پودر وجود دارد که در این مطلب به چند نمونه از پر کاربردترین آنها اشاره می کنیم....

 فون خشک و فون چرب از رایج ترین ترکیبات مورداستفاده در گریم و آرایش است.
 مهم ترین عارضه این ترکیبات بروز درماتیت تماسی آلرژیک است. بعضی افراد نسبت به یک ماده خاص یا مواد موثر این محصولات حساس هستند. این افراد هر زمانی که در تماس با این ماده موثره قرار گیرند، واکنش نشان می دهند، اگر چه ممکن است چند روز طول بکشد تا علایم ظاهر شود. علایم به شکل قرمزی، تورم، خارش و در موارد شدید تاول های حاوی مایع است.
 فون ها از مواد پوششی جذب شونده، چسبنده، نگه دارنده، عطر و رنگ ساخته می شود. عطرها بیشتر از سایر ترکیبات باعث حساسیت می شوند.
 عطرهایی با حساسیت زایی کمتر برای کمتر کردن این مشکل ایجاد شده اند. در افرادی که نسبت به عطرها واکنش آلرژیک بروز می کند، باید محصولی با عنوان بدون ماده معطر استفاده شود که فاکتوری برای ایجاد بوی خوب در آن به کار نرفته است. نگه دارنده ها در مواد آرایشی و محصولات مراقبت پوست دومین دلیل رایج مشکلات پوستی هستند.
 نگه دارنده ها از رشد قارچ و باکتری ها که باعث عفونت پوستی می شود، جلوگیری کرده و محصولات را از اکسیژن و تخریب های نوری محافظت می کنند. مواد آرایشی حاوی آب باید دارای بعضی از انواع نگه دارنده ها باشند.
 مصرف کنندگانی که به یک نوع ماده نگه دارنده واکنش نشان می دهند، به بقیه حساسیت ندارند. ترکیبات آرایشی صورت بسیار مهم هستند زیرا آنها در تماس مستقیم با پوست برای مدت طولانی قرار می گیرند. به طور معمول مواد آرایشی صورت باید غیرحساسیت زا، ضدآکنه و غیرکومدون زا باشد که محصول را کمتر حساسیت زا کند. محصول نباید منافذ را بپوشاند و باعث آکنه شود.

  پن کیک و پالت روغنی
 از مواد مورد استفاده بعضی آرایشگران همان پالت های رنگی گریم هستند که ساخت شرکت های گوناگون هستند. این پالت ها جنس روغنی دارند و بهترین پاک کننده آنها شیر پاک کن است. استفاده از این پالت ها با کمک قلم موی مخصوص امکان پذیر است. نوع دیگر این مواد، فون خشک یا پن کیک است که اگر این مواد برای آرایش استفاده شد، توصیه می شود مدت طولانی رنگ روی صورت باقی نماند و حداکثر طی چند ساعت با آب و صابون یا شیر پاک کن از روی صورت پاک شوند. مهم ترین عامل بروز درماتیت تماسی، نگه دارنده ها و عطرهایی است که در محصولات آرایشی و گریم یافت می شود.

 عطرها یا افزودنی های خوش بو، شایع ترین عامل بروز درماتیت تماسی هستند و بیش از پنج هزار نوع آنها در محصولات آرایشی و زیبایی یافت می شوند. در محصولاتی که این افزودنی ها از نوع غیرحساسیت زا باشند، مشکلات پوستی ناشی از این محصولات کمتر خواهد بود. از طرفی نگه دارنده ها عامل بروز واکنش های پوستی است که وجود آنها از رشد و تکثیر قارچ و باکتری که سبب بروز عفونت پوستی می شود، جلوگیری کرده و محصول را از آثار مخرب اکسیژن و نور محافظت می کند. نمونه های این نگه دارنده ها شامل پارابن، ایمیدازولیدینیل اوره، فنوکسی اتانول، فرمالدیید و... است که روی برچسب محصول مشخص است. در محصولات گریم انتخاب نوع محصول بسیار مهم است چون مدت زیادی روی پوست می ماند، بنابراین این ترکیبات باید فاقد حساسیت و غیرجوش زا باشند و با بسته شدن دهانه منافذ پوستی سبب بروز آکنه نشوند.

 کرم پودر با SPF مناسب

 افرادی که به مصرف انواع کرم های روشن کننده عادت داشته و حتی مصرف آن را موجب شادابی و طراوت پوست خود می دانند، باید به این نکته توجه داشته باشند که کرم های روشن کننده دارای اثری موقتی و کاذب هستند. استفاده طولانی مدت این قبیل لوازم آرایش نه تنها عوارض جانبی مانند لک و پیری زودرس دارد، بلکه قطع مصرف آن موجب خشکی شدید پوست می شود. از آنجا که این قبیل محصولات احتمال ایجاد آکنه و جوش های سرسیاه را افزایش می دهد، مصرف آن به خصوص در دوران نوجوانی توصیه نمی شود.

 نکته مهم دیگر که گاه مصرف کننده را به اشتباه می اندازد، آن است که درج SPF یا عیار حفاظتی روی تیوپ کرم دلیلی بر خواص محافظتی آن از پوست در برابر اشعه خورشید نیست. بسیار مشاهده می شود افرادی تنها با مصرف کرم روشن کننده ای که عیار حفاظتی کمی روی آن درج شده، بدون استفاده از ضدآفتاب مدت ها در معرض نور مستقیم خورشید قرار می گیرند.1
 این کار باعث آسیب دیدن پوست در برابر اشعه خورشید می شود. بهتر این است که هر فرد با مراجعه به متخصص پوست با توجه به نوع پوست اش کرم روشن کننده مناسب اش را با مشورت پزشک انتخاب کند. متخصص معمولا کرم هایی را به شما توصیه می کند که عیار محافظت کننده در برابر نور خورشید را دارند و یا ضدآفتاب مناسب را پیش از مصرف کرم پودر به شما توصیه می کند.
  

 

برای اینکه ماسکها روی پوست بهتر تاثیر بگذارند + سه ماسک ویژه!!

 

برای اینکه ماسکها روی پوست

 
 شما که هفته ای یک تا دو بار از ماسکهای مخصوص نوع پوستتان استفاده می کنید برای اینکه بدانید چطور یک ماسک تاثیر بهتری روی پوست خواهد داشت در این قسمت با ما باشید.
 ماسکها زمانی تاثیر درست و خوب خود را بر روی پوست نشان خواهند داد که همزمان با استفاده ی موضعی آنها بر روی صورت یا حتی دست از مواد قابل خوردن آنها نیز مصرف شود و این بدین معناست که شما با هر بار استفاده از انواع ماسکهای میوه ای همان میوه را همزمان که ماسک آن روی صورتتان است میل کنید.
 اگر از ماسک عسل، شیر و یا حتی نشاسته استفاده می کنید حتما دو تا سه قاشق غذا خوری عسل یا نشاسته و یا یک لیوان شیر همزمان بخورید .
 قطعا تاثیر گذاری بهتر ماسکها را با این روش خواهید دید چرا که این روش یهترین روش استفاده از ماسکها در طب چینی محسوب می شود. 
 سه ماسک مخصوص جهت جوان سازی و شاداب کردن انواع پوستها:
 1- ماسک شیر :
 دو قاشق غذا خوری شیر + یک قاشق مربا خوری  سر پر آرد برنج را با هم مخلوط کرده شب روی پوست تمیزی که با صابون شیر شسته شده بگذارید و همزمان یک لیوان شیر نیز میل کنید.پس از جذب کامل ماسک و خشک شدن آن روی پوست، صورتتان  را با آب سرد و خنک بشویید.
 2-ماسک عسل:
 یک قاشق غذا خوری عسل  + یک قاشق مربا خوری آب ولرم مخلوط کرده و روی پوست شسته شده با صابون شیر و عسل بخوابانید، همزمان دو قاشق غذاخوری عسل نیز میل کنید. 15 دقیقه ی بعد اول با آب ولرم و سپس با آب سرد و خنک بشویید.
 3-ماسک نشاسته:
 یک قاشق مربا خوری نشاسته + دو قاشق مربا خوری شیر را با هم مخلوط کرده و روی پوست شسته شده با صابون شیر بگذارید و همزمان یک لیوان شیر که در آن یک قاشق غذا خوری نشاسته حل کرده اید بنوشید. توجه داشته باشید که ابتدا نشاسته را در کمی آب سرد حل کرده و بعد در لیوان شیر بریزید و مخلوط کنید تا مایع یکدستی شود.

 

 

موها و مژه های مصنوعی از كجا می آيند؟

 

موها و مژه های مصنوعی از كجا

 

 شاید دوست داشته باشید بدانید که این مژه مصنوعی که روی چشمانتان است و یا موهایی که در لابه‌لای موهای خودتان چسبانده‌اید، بهداشتی هستند یا نه؟ ...

 شبکه خبری فاکس‌نیوز در همین ماه در مقاله‌ای جالب، پرده از تجارتی پررونق برداشته است که میلیون‌ها دلار را روانه جیب تاجران چینی و هندی کرده است: "تجارت موی سر انسان". به گزارش این خبرگزاری فقط در سال گذشته میلادی چین و هند 154 میلیون دلار از این راه به جیب زده‌اند. این موها استفاده‌های بسیار گوناگونی دارند، از ساختن مژه مصنوعی گرفته تا انواع کلاه‌گیس‌های رنگارنگ که طرفداران زیادی میان افراد به خصوص بانوان دارند، تا موهایی که برای قراردادن در لابه‌لای موهای طبیعی افراد استفاده می‌شوند، همه و همه روزی روی سر یک انسان که در چین یا هند زندگی کرده است بوده‌اند.

از کلاه‌گیس تا مژه مصنوعی
 آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی زنانه، بیشترین خریداران این موها هستند. مژه‌های مصنوعی طبیعی، کلاه‌گیس‌های رنگارنگ که موهایی صاف ویا فر دارند، هر کسی را وسوسه‌ می‌کند که برای زیبایی بیشتر، این کلاه‌گیس‌ها را امتحان کند. در کشورهای اروپایی و آمریکایی چون بسیاری از بانوان برای رفتن به محل کار خود فرصت کافی برای مرتب کردن موهایشان ندارند، یکی از کلاه‌گیس‌هایی را که از موی طبیعی انسان ساخته شده، دم دست دارند و آن را به سر می‌کشند و به سر کار خود می‌روند. این موهایی که از چین و هند می‌آیند، همچنین برای افزایش حجم موها، در بسیاری از آرایشگاه‌ها به صورت صاف و یا بافته شده در لابه‌لای موهای طبیعی چسبانده می‌شوند ولی آیا این موها بهداشتی‌اند و بیماری‌های مو و پوست را منتقل نمی‌کنند؟

 سررشته این موها کجاست؟

 شاید دوست داشته باشید بدانید که این مژه مصنوعی که روی چشمانتان است و یا موهایی که در لابه‌لای موهای خودتان چسبانده‌اید، بهداشتی هستند یا نه؟ فاکس نیوز می‌نویسد: "در چین و هند این موهای طبیعی انسان در کارگاه‌های کوچک در آب 120 درجه سانتی‌گراد جوشانده می‌شوند، خشک می‌شوند و با قایق‌های کوچکی به کارخانه اصلی منتقل می‌شود. در کارخانه اصلی، جریان هوا در لابه‌لای این موها دمیده می‌شود تا موها صاف و لخت و نرم شوند (چیزی شبیه کاری که سشوار می‌کند) و سپس به رنگ‌های تیره و یا بلوند و براق رنگ‌آمیزی می‌شوند و در گونی‌های بزرگ بسته‌بندی شده و راهی بازارهای اروپا و آمریکا و سراسر جهان می‌شود. تصورش را بکنید، انبارهایی پر از موی سر انسان که فروش بسیار بسیار خوبی برای زیباتر کردن سایر انسان‌ها دارند و فروشگاه‌های بزرگ و آرایشگاه‌های سراسر دنیا خریداران پر و پا قرص این محصولات‌اند!"

موهای شانه‌تان را می‌خریم

 زنانی که در روستاهای دورافتاده هند، موهای خود را می‌فروشند و در کارگاه‌هایی نه چندان تمیز آنها را برای صادرات آماده می‌کنند، نمی‌دانند این موها سر از کجا درمی‌آورند. گرچه آمارهای اداره بازرگانی آمریکا حاکی از آن است که چین و هند فقط در سال گذشته میلادی 154 میلیون دلار از صادرات موهای سر انسان به بازارهای جهانی پول به جیب زده‌اند ولی چین‌ گوی‌سبقت را از هند ربوده است. کارخانه‌های هندی، موهایی را که در کارگاه‌های روستاهای دورافتاده هند، آماده شده‌اند را نیز خریداری می‌کنند. آمارهای دولت هند نشان می‌دهد که این کشور از آوریل 2006 تا مارچ 2007، 51 میلیون دلار موی سر انسان به چین فروخته است. این موها دو دسته‌اند: دسته اول موهایی هستند که در ازای پرداخت مبلغ ناچیزی از سر داوطلبان چیده می‌شوند و دسته دیگر، موهایی است که از سر اعضای خانواده هنگام شانه کردن موهایشان کنده شده، آنها این موها را جمع‌آوری می‌کنند و به دلالان مو می‌فروشند. از آنجایی که کارخانه‌داران باید پول کمتری بابت "موهای ریخته شده" بپردازند، این موها بهتر به وسیله دلالان خریداری می‌شوند. به‌عنوان مثال، یک کیلوگرم موی 50 سانتی‌متری چیده شده 225 دلار قیمت دارد، در حالی که همین مقدار موی ریخته شده، 85 دلار قیمت‌گذاری شده است ولی از نظر خریداران اروپایی و آمریکایی، موهای چیده شده چون درخشندگی و استحکام بیشتری دارند، برای ساخت کلاه‌گیس و موهای اکستنشن مرغوب‌ترند. موهای هندی از موهای چینی نرم‌تر و براق‌ترند و ظاهر بهتری را در ساخت کلاه‌گیس ایجاد می‌کنند. به علاوه بانوان روستایی در هند رسم دارند برای زیبایی بیشتر، موهایشان را بلند نگه دارند بنابراین منبع خوبی برای این تجارت محسوب می‌شوند.
 
 از سل تا بیماری‌های پوستی
 • مسوولان بهداشتی کشور هند، بهداشت این کارگاه‌های محلی تولید موی انسان را زیر سوال برده‌‌اند. بیماری‌های تنفسی و سل در این کارگاه‌های فرآوری مو شایع است، زیرا ذرات در هوای این کارگاه‌های تنگ و تاریک معلق اند که موجب بیماری این کارگران می‌شوند.
 • بیشتر این کارگران بدون ماسک و دستکش و با لباس‌های خانگی خودشان به مرتب کردن این موها مشغول‌اند و این کار را روی کف زمین انجام می‌دهند. برخی از کارشناسان اعتقاد دارند که این موها ناقل بسیاری از بیماری‌های مو و پوست هستند که در صورتی که در مراحل فرآوری این موها به درستی تمیز نشوند، میکروب این بیماریها را می‌توانند از میان موهای مردم یک قاره به میان موهای مردم قاره‌ای دیگر منتقل می‌کنند؛ فقط به بهانه اندکی زیباتر شدن

 

كرمی مخصوص برای تقویت مژه ها!

 

كرمی مخصوص برای تقویت مژه

 

 این كرم برای تقویت و پرپشت شدن مژه ها ی شما كه باعث زیبایی چشم هایتان میشوند بسیار مفید است آن را هر شب قبل از خواب روی مژه ها بمالید...

 برای شما که مژه هایتان به هر دلیلی کم پشت و یا سست شده اند کرم ویژه ای را معرفی می کنیم که استفاده ی مرتب از آن می تواند در جهت تقویت آنها به شما کمک کند.
 به این ترتیب که:  
20 گرم وازلین سفید خالص را به كمك حرارت ذوب كنید. سپس 5 گرم روغن كرچك ، یك گرم شیره پوست سبز گردو و یك قطره اسانس لاواندا را ضمن هم زدن اضافه كنید و بعد بگذارید سرد شود. این كرم را برای تقویت مژه ها كه باعث زیبایی چشم هایتان میشود هر شب پیش از خواب روی مژه ها بمالید.
 در این مدت که بهتر است بین سه تا چهار هفته باشد از ریملهایی که واتر پروف یا ضد آب بوده و به سختی از مژه ها پاک میشوند استفاده نکنید و تنها از یک ریمل معمولی هنگام آرایش استفاده کنید.

 

 

آقایان و تب استفاده از لوازم آرایش زنانه!

 

آقایان و تب استفاده از لوازم


 آنچه که در سالهای گذشته نخست در میان بازیگران و ورزشکاران مرد دیده می شد و اکنون در میان قشر جوان در کوچه و خیابان فراوان دیده می شود استفاده از لوازم آرایش است که طبق آمارها، استفاده از این لوازم در میان آقایان رو به افزایش است!

 به گزارش «زن فردا»؛ تا به حال درخصوص استفاده از لوازم آرایش توسط بانوان، خبرها و گزارشهای فراوانی خوانده و شنیده ایم و همچنین در خصوص ضررهای استفاده بیش از حد از آن حرف ها و حدیث های زیاد به گوشمان خورده اما به نظر می رسد باید کم کم به فکر توصیه های بهداشتی برای آقایانی باشیم.

 در واقع بعید به نظر نمی رسد تا چندی دیگر مردان نیز همچون زنان به دنبال مارک های معروف اینگونه لوازم خیابانها و مغازه های زیادی را گز کنند.

 در این صورت ما باید منتظر دگرگونی وسیعی از محصولات یک ست بهداشتی برای آقایان باشیم، تاکنون ست‌های بهداشتی ویژه آقایان شامل خمیردندان، عطر، اسپری، مام و ژل بعد از اصلاح بوده اما به‌نظر می‌رسد تولیدکنندگان لوازم آرایشی بهداشتی، در نظر دارند سری‌های جدیدی از ست‌های آرایشی ـ بهداشتی ویژه‌آقایان را روانه بازار کنند که علاوه بر این محصولات دارای کرم‌های مرطوب‌کننده و چرب‌کننده صورت، پودرها، ژل‌های مخصوص ابرو و ریمل باشد.

 البته نباید فراموش کرد که استفاده از همین محصولات است که به چهره‌های برخی بازیگران در فیلم‌ها و یا تابلوهای تبلیغاتی، جلوه‌ای متفاوت می‌بخشد و شاید یکی از دلایل گرایش مردان همین امر باشد.

 گرچه در سال‌های اخیر، در سراسر دنیا علاقه آقایان به زیباتر بودن، افزایش چشمگیری داشته و  تا پیش از این آقایان در نهایت تلاش می‌کردند اندامی متناسب و عضلانی داشته و حداکثر تلاشی که انجام می‌دادند این بود که در باشگاه‌های بدنسازی شرکت کنند اما در حال حاضر آقایان هم به فکر زیباتر شدن آن هم با استفاده از لوازم آرایش افتاده‌اند.

 چندی پیش فهرست ۵ جراحی پرطرفدار برای آقایان اعلام شد که کاشت مو و جراحی بینی در صدر این لیست قرار داشتند.

 متخصصان اعتقاد دارند مردان این روزها به این نتیجه رسیده‌اند که داشتن چهره و اندامی زیباتر به آنها کمک می‌کند جوان‌تر و جذاب‌تر به‌نظر برسند و در موقعیت‌های خانوادگی و شغلی موفق‌تر عمل کنند واین همان چیزی ست که تهاجم فرهنگی آن را هدف خود قرار داده است.

 در حال حاضر اگر به فروشگاه‌های عرضه لوازم آرایشی ـ بهداشتی بزرگ سر بزنید، می‌بینید که قفسه مخصوص محصولات آقایان هر روز پر پیمان‌تر می‌شود و ردیف انواع کرم‌هایی که به زیبایی چهره و پوست آقایان کمک می‌کند، طولانی‌تر می گردد.

 البته موضع گیری آقایان در برابر استفاده از لوازم آرایشی متفاوت است، برخی از آقایان به هیچ عنوان حاضر نیستند که از هیچ‌یک از لوازم آرایشی ـ بهداشتی استفاده کنند و هنگامی که به این گروه از آقایان پیشنهاد می‌کنید از کرم‌های ضدآفتاب بدون رنگ استفاده کنند، به‌شدت مخالفت کرده و اعتقاد دارند که چهره‌شان براق و چرب خواهد شد و جلوه مردانه‌ای نخواهد داشت.

 این گروه از آقایان حتی اگر شغلی داشته باشند که به‌خاطر آن مجبور باشند ساعت‌ها در زیر آفتاب کار کنند، باز هم استفاده از کرم‌های ضدآفتاب را بر خودشان تحریم می کنند.

 و این در حالیست که آمارها نشان می‌دهد تعداد مردانی که به سرطان پوست مبتلا می‌شوند، بسیار بیشتر از بانوان است چراکه تعداد بیشتری از آقایان در محیط خارج از منزل کار می‌کنند و از پوشش‌های مناسب مانند کلاه، چتر و دستکش و همچنین کرم‌های ضدآفتاب استفاده نمی‌کنند.

 از سوی دیگر نیز برخی از آقایان امروز جامعه ما که اغلب سنین پایین‌تری دارند،از محصولات آرایشی ـ بهداشتی استقبال زیادی می‌کنند. در برخی از آرایشگاه‌های مردانه، خدماتی بیش از خدمات معمولی که در آرایشگاه‌های مردانه رایج است مثل کوتاه کردن مو انجام می‌شود که می‌توان به برداشتن موهای صورت و ابرو اشاره کرد.

 همچنین برخی از آقایان این روزها برای پوشاندن اثرات پیری از روی موهای صورت و ابرو، از انواع رنگ موها استفاده می‌کنند که یا در منزل انجام می شود ویا در آرایشگاه های مردانه.

 اینکه آیا استفاده از این لوازم چه اثرات سویی بر پوست افراد می گذارد بحث جداگانه ای ست اما آنچه حائز اهمیت است گسترش استفاده از این لوازم در میان قشر جوان پسر است که تا حدودی نگران کننده نیز می تواند باشد.

 به هر حال اگر آرایش کردن و ساعتها در جلوی آیینه به خود رسیدن، کاری بود که اغلب زنانه به حسابش می‌آوردند اما این روزها پسرانی را هم می‌توان دید که برای بیرون رفتن از خانه از ساعتها قبل به تکاپو می‌افتند.

 صورت خود را اصلاح می کنند، موهایشان را فشن آرایش کرده، کرمهای ضد آفتاب و برنزه کننده به صورتهایشان می مالند و برخی نیز دستی به ابروی خود برده و به اصطلاح خودشان، آن را مرتب می کنند، البته بسیارند آرایشگاههای مردانه ای که زحمت این جوانان را کم کرده و موها و ابرو و صورتشان را درست می کنند واین چیزی ست که مطمئناً مسئولان ذی ربط باید به آن توجه کرده واز حاد شدن بیشتر مسئله جلوگیری کنند.

 برخی کارشناسان معتقدند، پدیده‌های اجتماعی شاید در ظاهر ساده باشند اما در نگاهی تیز بین و تخصصی بسیار پیچیده‌اند و همین پیچیدگی حل آنها را دشوار می‌سازد. در واقع این پدیده‌ها همیشه ابعاد و زوایای متعددی داشته و ریشه و شکل‌گیری آنها متنوع و نیز دارای پیامدهای مختلفی ست.

 در این باره یک روان‌شناس به «زن فردا» می‌گوید: بحث وضعیت ظاهری که بخشی از آن به موهای افراد برمی‌گردد، مسئله مهمی است و باید ببینیم که در حقیقت چه کسانی و در چه سنی دوست دارند وضعیت ظاهری خود را اینگونه درست کنند و از لوازم آرایش استفاده کنند، که می‌بینیم اکثریت افراد در دوره نوجوانی و جوانی قرار دارند.

 به هر حال با توجه به اینکه کشور ما یک کشور اسلامی ست که اینگونه رفتارها را شایسته مردان و پسران جوان نمی داند باید به دنبال راه حلی بود. چراکه از یک سو خود فرد واز سوی دیگر نیز خانواده ها و جامعه که دارای فرهنگ غنی دینی وایرانی هستند مطمئناً نمی توانند چندان در برابر این وضع بی تفاوت باشند.

 

 

شش حقه زشت صنعت لوازم آرایش و زیبایی

 

شش حقه زشت صنعت لوازم آرایش و

 

 بعضی از مارک‌ های تجاری معروف در صنعت زیبایی از این ترفندها برای فروش فرآورده ‌های شان استفاده می ‌کنند و بهتر است که در هنگام خرید بیشتر دقت کنید...

 بیشتر خانم‌ ها اهل خرید لوازم آرایشی هستند و فروشگاه ‌های پُرزرق و برق عرضه این محصولات و مارک‌ های تجاری معتبر را خوب می ‌شناسند. ولی آیا تا به حال به این فکر کرده‌ اید که این مارک ‌ها چگونه مطرح شده ‌اند و برای خودشان، مشتری دست و پا کرده ‌اند؟ این نوشته، ضمن آن که بر این صحه می ‌گذارد که برخی مارک ‌های تجاری در حوزه زیبایی، واقعا سالم و موفق کار می ‌کنند؛ می‌ کوشد تا نشان دهد که چگونه برخی دیگر از صاحبان این صنعت با توسل به ترفند‌هایی عجیب و غریب و زشت، به جذب مشتری و طرح نام خودشان می ‌پردازند...

 1- استفاده از نام ‌های سلامت ‌بخش:

 مانند دکتر، داروخانه و...حتما شما هم محصول ‌های آرایشی مختلف مربوط به کارخانه ‌های آرایشی مشهور دنیا را می‌ شناسید. خیلی از این محصول ‌ها، نام‌ هایی مانند "دکتر"، "درمان"، "داروخانه" و مانند آن را یدک می ‌کشند. این، اولین ترفند شرکت‌ های تولید کننده لوازم‌ آرایشی است که تلاش می‌ کنند اسم ‌هایی پُرمسما مثل "دکتر"، "متخصص" و امثالهم را به اسم محصول‌ های آرایشی ‌شان بچسبانند تا در ذهن خریداران خود این شبهه را ایجاد کنند که محصول ‌شان دارای پشتوانه علمی و پزشکی است و اگر شما این محصول را بخرید، حتما به نتیجه دلخواه ‌تان برای سلامت و زیبایی پوست خواهید رسید. بد نیست بدانید که اولین‌ بار، شرکت لوازم آرایشی "کلینیک" از این شگرد برای بالا بردن فروش محصول‌ های خود استفاده کرد. در عین حال، برخی دیگر تلاش می ‌کنند از بین متخصصان مطرح، افرادی را برای معرفی محصول خود پیدا کنند تا بر نتیجه‌ بخش بودن محصول‌ های شان صحه بگذارند.

 2- فلان چهره سرشناس هم از همین مارک استفاده می ‌کند!

 ترفند دوم بعضی شرکت‌ های تولید کننده لوازم آرایشی، این است که یک لیست طولانی تهیه می ‌کنند که در آن آمده است که چرا محصول‌ شان یک محصول برتر است. معمولا این کارخانه ‌ها بروشورهایی درست می‌ کنند که در آن، هزاران دلیل و مدرک برای مرغوب بودن محصول ‌شان آورده‌ اند. گاهی هم در آن، عکس بازیگران مشهور را چاپ می ‌کنند تا تاییدی بر اثربخش بودن محصول‌ شان بگذارند. آن ها به شما می ‌گویند فلان کرم ‌پودر، کرم ‌پودر فلان ستاره سینما است و به شما می ‌گویند با خرید آن، صورت تان درست مانند آن بازیگر زیبا خواهد شد. در برخی از کشورها نیز آن ها با پرداخت هزینه‌ های هنگفت به ستارگان سینما و فوتبالیست‌ ها می ‌خواهند که در آگهی ‌های تلویزیونی محصول ‌های شان را تبلیغ کنند.

3 - کوبیدن مارک رقیب

کوبیدن مارک رقیب سومین ترفند برخی فروشندگان لوازم آرایشی به شما برای قانع کردن تان به خرید یک محصول خاص،‌ این است که از شما می ‌پرسند: "در حال حاضر چه محصولی استفاده می ‌کنید؛ چه از نظر "رنگ" و "نام تجاری" و فرم محصول آرایشی؟" و سپس شروع می‌ کنند به ایراد گرفتن از آن محصول و شما را به دلایل مختلف از استفاده از آن محصول می ‌ترسانند و هنگامی که عدم اعتماد شما به محصول قبلی را در چشمان تان خواندند، محصول خودشان را روی میز می ‌گذارند و از خوبی ‌ها و مزایای آن می ‌گویند.

4- هیچ گرانی، بی ‌حکمت نیست!

 شما هم به این اعتقاد دارید که هر چیزی که ارزان است حتما دلیلی دارد و هر چیزی که گران است حتما از مواد اولیه مرغوب ‌تری در آن استفاده شده؟ چهارمین ترفند شرکت‌ های تولید کننده محصول ‌های آرایشی که آن را به فروشندگان ‌شان هم می ‌آموزند، این است که روی محصول ‌های شان با قیمت‌ های گران تبلیغ کنند و گرانی محصول را دلیلی بر مرغوب بودن مواد اولیه آن و موثر بودنش به مشتری معرفی کنند و برای این که گرانی قیمت آن محصول آرایشی را در ذهن شما توجیه کنند، تلاش می‌ کنند مواد اولیه‌ گران ‌قیمتی مثل خاویار یا روغن فلان گل یا گیاه گران‌ قیمت را جزو ترکیبات آن محصول آرایشی معرفی کنند و شما هم که آزمایشگاه تشخیص کیفیت در اختیار ندارید که به صحت ادعای ‌شان پی ببرید! معمولا این فروشندگان، مغازه ‌ها و فروشگاه‌ های پرزرق و برق را برای معرفی محصول ‌شان در نظر می ‌گیرند تا شما را جوگیر کنند که تمام پول تان را روی میز بگذارید و با چند تکه لوازم‌‌ آرایشی و کِرِم‌ پوستی، گیج و حیران فروشگاه را ترک کنید.

 5- بیا با هم رفیق بشویم!

 بعضی شرکت‌ های تولید کننده محصول ‌های آرایشی، تلاش می ‌کنند فروشندگانی با روابط عمومی بالا پیدا کنند تا آن ها با ریختن طرح دوستی و آشنایی با خریداران، این محصول‌ ها را خوب معرفی کنند و به فروش برسانند و در عین حال، خریدار را به یک مشتری پروپاقرص و دایمی تبدیل کنند. برای این کار، این فروشندگان ممکن است از شما درباره ریزترین مسایل خصوصی ‌تان سوال می‌ کنند تا با حرف زدن به شما نزدیک ‌تر شوند. این، ترفند خوبی برای پایبند کردن شما است. چون بیشتر خانم ‌ها عاشق گپ زدن با یکدیگرند و از این علاقه می ‌شود به راحتی استفاده کرد. شاید شما فقط برای خرید یک رژلب به آن ها مراجعه کنید ولی با کلی محصول آرایشی که به خیلی از آن ها اصلا نیازی ندارید، از آن ها خداحافظی خواهید کرد و این رابطه نیز پایدار خواهد بود؛ چون شما چند ماه دیگر که نیاز به خرید یک محصول آرایشی دیگر دارید و یادتان می ‌آید که فلان فروشنده، دوست صمیمی ‌تان است، احتمالا دوباره سراغ او خواهید رفت و این قصه تکرار می‌ شود.

 6- این دو محصول با هم اثر می‌ کنند!

 ششمین ترفند بعضی فروشندگان لوازم آرایشی این است که دو محصول را به شما معرفی می ‌کنند و اصرار می ‌کنند که این دو محصول در کنار هم بیشترین اثر را خواهند داشت. مثلا شما قرار است یک کِرِم ‌پودر بخرید اما آن ها به شما می‌ گویند که باید حتما "کِرِم زیرساخت" آن را هم زیر این کِِرِم‌پودر استفاده کنید و فلان پودر را هم برای تثبیت اثر آن، روی هر دوی این ها استفاده کنید یا فلان رژلب را با فلان برق‌ لب بزنید و شما که مسحور خرید آن محصول آرایشی خاص شده‌ اید، تصمیم می ‌گیرید که آن محصول مکمل را هم بخرید و زیباتر شوید.

 

 

اگر بینی پهن دارید اینطور آرایش کنید !!

 

اگر بینی پهن دارید اینطور

 با آرایش ترمیمی و استفاده از رنگهای تیره و روشن فوندیشن و یا پودر میتوانیم ایرادهای اعضای صورت را تا حد امکان بپوشانیم. 

 میتوانیم با رنگهای تیره این اعضا را کوچکتر و با رنگهای روشن آنها را بزرگتر نشان دهیم.  اگر در این کار دقت نکنیم، این لکه های تیره وروشن نه تنها زیبا نخواهند بود، بلکه چهره را زشت نیز خواهند کرد. در آرایش ترمیمی بیشتر از پودر استفاده میشود تا از کرم و مایع، زیرا پودر به راحتی روی فوندیشن پخش میشود. آرایش ترمیمی بر اثر تکرار بهتر میشود چون تکرار این آرایش باعث میشودکه متوجه شویم که چگونه باید اعضای صورت را با استفاده از رنگهای متضاد کامل نشان دهیم.
 در اینجا برای دوست عزیزی که می خواهد بینی پهن خود را با آرایش زیباتر کند راهکاری ساده و در نوع خود کمی حرفه ای ارائه خواهیم داد :
 نخستین گام تهیه ی دو رنگ تیره و روشن نزدیک به پوست برای سایه روشن کردن و پوشاندن معایب است. سپس بعد از اینکه با ضد آفتاب و روی آن هم کمی کرم پودر همیشگی خود پوستتان را یکدست و صاف کردید و روی تمام جوشها و لکه ها را خوب پوشاندید کناره های بینی را کمی با پودر تیره تر کرده و روی بینی از بالا به پایین را با پودر روشنتر خوب بپوشانید که توجه داشته باشید باید از ابر یا پد پودر به حالت گذاشتن و برداشتن سریع روی پوست استفاده کنید تا کار تمیزتر درآید و در نهایت فاصله و مرزهای به وجود آمده را با برس پهن آرایشی که یکبار ملایم به همه ی نقاط صورت می کشید از بین ببرید.
 

 

با این کار سفید شدن موهایتان را به تاخیر بیندازید!!

 

با این کار سفید شدن موهایتان

 

 تجربه نشان داده بیشترین کسانی که موهایشان دیرتر سفید شده و یا به نوعی به نسبت سنشان کمتر سفیدی دارند افرادی هستند که از این ماده ی گیاهی برای تقویت موهایشان استفاده کرده اند...

  شاید در اطراف شما افرادی باشند که با اینکه سن و سالی هم از آنها گذشته اما موهایشان همچنان رنگ طبیعی خود را حفظ کرده باشد.
<div dir="rtl" style="border-bottom: rgb(102,102,102); border-left: rgb(102,102,102); line-height: 30px; font-family: Tahoma; font-size: 10pt; border-top: rgb(102,102,102); border-right: rgb(102,10

 

دانستنيهای آرايشی و پيرايشی


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









ارسال توسط سورنا
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی